A fókuszcsoport célja a fogyasztói vélemények mélyebb megismerése. Meghatározott szempontok – pl. életkor, nem, jövedelem, fogyasztási szokások, stb. – szerint kiválasztott résztvevőkből hozunk létre csoportokat, melyek az ülésvezető irányítása mellett vitatják meg az adott témát. A csoportvezetésben jártas kutató (moderátor) egy interjúvázlat (részletesen kidolgozott guide) alapján strukturálatlan interjút készít a megkérdezettekkel. A moderátor célja az, hogy megpróbálja feltárni a résztvevők véleményét, gondolatait, nem csak a felszínen, hanem mintegy mögé látva az elsődleges válaszoknak, így a ’miért’ típusú kérdésekre is választ kapunk, nem csak a ’mit’ és ’hogyan’ jellegűekre. Egy fókuszcsoport időtartama kb. 1,5-2 óra.
Linkek a témában:
Meghatározás
Minden, ami fókuszcsoportos piackutatás! Cégek, moderátorok, detektívtükrös helyiségek, technikai eszközök, blogok, publikációk, tanulmányok!